GLSL Hacker

39 MB
2521
tatarchonok
( 11:15)
Скачать
Проверено 13:03

GLSL Hacker - кросс-платформенный инструмент для создания 3D-прототипов в режиме реального времени. Работа программы основана на таких популярных стандартах как GLSL (OpenGL Shading Language), Lua и Python. В первую очередь GLSL Hacker предназначен для разработчиков игровых приложений, а также 3D художников и дизайнеров.

Тут можно создать GLSL шейдеры, загрузить 3D-объекты (форматы .3ds, .obj, .fbx) и изображения (форматы .jpg, .tga, .png и др.), разместить элементы обработки, спроектировать действия на основе PhysX (твердые тела, жидкости, одежда и т.д.), экспериментировать с веб-камерой и осуществлять другие действия.

All of these forms of compilation produce a Program Object. A Program Object can contain the executable code for all of the Shader stages, such that all that is needed to render is to bind one program object. Building programs that contain multiple shader stages requires a two-stage compilation process. To get the executable code, one or more object files must be linked together. With this method of program creation, shader text is first fed through a compiler, thus producing a shader object. To get the executable program object, one or more shader objects must be linked together. The first step is to create shader objects for each shader that you intend to use and compile them.

Elevated - Tech Demo - GLSL Hacker - 1080p:

For info about the differences between Direct3D 11 and previous versions of Direct3D, see Feature mapping. OpenGL ES 2. They both have similar rendering pipelines and graphics features. For example, with Direct3D and HLSL, the input to the vertex shader must match the data format in the vertex buffer, and the structure of a constant buffer in the app code must match the structure of a constant buffer cbuffer in shader code. In GLSL, you apply modifiers qualifiers to a global shader variable declaration to give that variable a specific behavior in your shaders. You pass a uniform variable from the app code into either or both vertex and fragment shaders. You must set the values of all uniforms before you draw any triangles with those shaders so their values stay the same throughout the drawing of a triangle mesh. These values are uniform.

Main Sequence Star - Tech Demo - GLSL Hacker - 1080p:

For more information please visit: www. The radians function converts degrees to radians. The input parameter can be a floating scalar or a float vector. In case of a float vector all components are converted from degrees to radians separately. The degrees function converts radians to degrees. In case of a float vector every component is converted from radians to degrees separately.

GLSL Hacker Simple Morph Target Animation:

Простой шейдер на GLSL. OpenGL шейдеры: Первая часть. Блоговая публикация пользователя: Flashhell Эта публикация была перенесена из личного блога пользователя в общие разделы уровок сайта. OpenGL шейдеры. Примечание: для их использования потребуется дополнительная библиотека Cg от NVidia. Синтаксис языка базируется на языке программирования ANSI C , однако, из-за его специфической направленности из него были исключены многие возможности. Это было сделано для упрощения языка и повышения производительности.

Рекомендуем ознакомиться:

x